Overslaan en naar de inhoud gaan

Polo voor luxe merken

Elke branche heeft zijn eigen manier van communicatie, zo adverteren juwelen vooral in glossy magazines met de doelgroep AB1, parfums op tv…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sponsoring van evenementen wordt steeds populairder bij high end luxe merken en dranken. Duurdere merken hebben op deze manier face to face contact met hun doelgroep en weinig waste. Daarnaast is de ROI (return on investment) makkelijk te berekenen en is een adressenlijst van de doelgroep zo gemaakt. Voor de drank is het een noodzakelijke kwaad, zij mogen bijna nergens meer adverteren. Reclame Code Commissie maakt steeds strengere regels om communicatie van alcoholistische dranken aan banden te leggen.

related partner content for mobile comes here

Het mag duidelijk zijn dat de evenementenorganisaties deze trend als een kans zien. Evenementen schieten als paddenstoelen uit de grond. Voor high end merken zijn dat o.a. de Miljonair Fair, CHIO (Concours Hippique International) en Jumping Amsterdam. Voor fashion heb je Amsterdam Fashion Week. Voor de dranken zijn er ook tig evenementen.

Maar wat echt opmerkelijk is, zijn nu de opkomende polowedstrijden. Een van de meest befaamde polo evenementen in Nederland is Dutch Polo Masters met de oprichters Pascal Zantman en Martijn van Scherpenzeel. Beide bekende polospelers hebben in 2005 als hobby Dutch Polo Masters opgericht, wat nu zich heeft gemanifesteerd als de perfecte platform voor communicatie voor high end merken. Waar de Miljonair fair moeite heeft om de ‘echte’ rijken te benaderen, bereikt Dutch Polo Masters moeiteloos de happy view. De jongens van Dutch Polo Masters hebben nu de visie om de sport polo toegankelijker te maken voor het ‘gewone' publiek. Dat schaadt niet het platform maar zorgt voor een bredere doelgroep, de doelgroep net iets daaronder.

Wie weet, wordt polo net zo (of bijna net zo) populair als in Engeland. In ieder geval een perfecte tool om de doelgroep te bereiken. 3 juni 2012 is het weer zover, de jaarlijkse polo picknick van Dutch Polo Masters vindt plaats in Vreeland. De kaartjes zijn te koop via de . Uiteraard zorgt deze trend ook voor concurrentie, want anno nu stellen veel merken hun eigen polo team samen en proberen dezelfde doelgroep te bereiken. In ieder geval, wat ons betreft, een fraaie trend voor branding.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in