Overslaan en naar de inhoud gaan

Plofkip: knap staaltje framing!

Opvallend is de campagne van Wakker Dier. Fabrikanten van producten waarin vlees van dit soort doorgefokte kippen is verwerkt worden op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opvallend is de van Wakker Dier. Fabrikanten van producten waarin vlees van dit soort doorgefokte kippen is verwerkt worden op een heel directe manier aangesproken. Echte anti-reclame. Struijk, McDonalds, Olvarit, ze worden één voor één aangesproken via een radioreclame. En de resultaten zijn er: Unilever heeft aangekondigd vanaf volgend jaar geen plofkip meer te gebruiken bij het bereiden van de knakworsten. Interessant is hoe de Dierenbescherming, die veel minder actiematig opereert dan Wakker Dier de campagne . Voorzitter Frank Dales legt het in zijn nog eens uit: "Wakker Dier confronteert en de Dierenbescherming realiseert het handelingsperspectief. Beide paden moeten bewandeld worden. Soms komen ze samen. Prachtig!"

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in