Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier: Voedingsmiddelen Unilever worden ‘plofkipvrij’

Unilever stopt op termijn met het gebruik van zogeheten ‘plofkip’ in zijn voedingsmiddelen. Dat heeft het concern aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘plofkip’ is een kip die snel wordt vetgemest. Door overgewicht kunnen ze soms moeilijk of helemaal niet meer lopen. Ze kunnen daardoor pootontstekingen en borstblaren krijgen, waarvoor ze met antibiotica worden behandeld.

related partner content for mobile comes here

Om te beginnen wil Unilever uiterlijk in het eerste kwartaal van volgend jaar de kipknakworstjes van Unox plofkipvrij maken. Daarna komen ook de soepen en andere voedingsmiddelen aan de beurt.

Volgens Wakker Dier geeft Unilever met deze stap als eerste ‘het goede voorbeeld’ aan andere kipverkopers in Nederland. De organisatie is zaterdag om het gebruik van de plofkip een begonnen tegen McDonald’s, Olvarit en Struik. Ook in supermarkten ligt dit soort vlees. In het kader van de campagne zijn radiospots te horen op 7 landelijke en 13 regionale zenders.

Wakker Dier zegt dat alleen al in Nederland jaarlijks ongeveer 450 miljoen plofkippen worden geslacht. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in