Overslaan en naar de inhoud gaan

Pitchcompetitie ‘Mediastrijd’ van start

Mediastrijd is een competitie waarin mediabureaus, reclamebureaus en PR-bureaus strijden om een gratis mediacampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Driemaal per jaar schrijft telkens een andere uitgever een opdracht uit die wordt uitgezet onder de deelnemende bureaus. Deze exploitant richt zich daarbij op het gebruik van een bepaald onderdeel van zijn portfolio dat hij onder de aandacht wil brengen van adverterend Nederland. Het gaat hierbij niet om ruimte die onverkocht blijft, maar juist om 'pareltjes' waarvan de uitgever vindt dat daarmee meer zou moeten gebeuren. De eerste opdracht wordt uitgezet door radiozender 100% NL en loopt van vandaag tot 20 juli.
Deelnemers kunnen zich aanmelden op de website van de competitie: . De opdracht voor de deelnemende bureaus is eenvoudig; schrijf in maximaal twee pagina's of sheets waarom het door het bureau vertegenwoordigde merk de aangeboden mediaruimte zou moeten winnen en laat zien hoe creatief en effectief de gegeven mediaruimte te benutten zou zijn.
De inzender van het plan dat op de meest originele en creatieve wijze omgaat met doelgroep, timing en het umfeld van de mediaruimte wint uiteindelijk de campagne. Deelnemen is gratis en deelnemers hoeven er alleen een profiel voor aan te maken op mediastrijd.nl. Door middel van het uploaden van een beknopt plan maken zij dus kans om een gratis mediacampagne voor hun adverteerder te winnen. De drie beste deelnemers worden uitgenodigd om via een videopresentatie hun uitwerking te presenteren aan alle volgers van Mediastrijd.

related partner content for mobile comes here

Jury
Een jury, bestaande uit Liedewij Hentenaar (director bij Isobar), CC Hage (eigenaar Mediaxplain), Michiel Mol (oprichter van onder andere Lost Boys, MediaRepublic en Flogs) en Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie) en aangevuld met een vertegenwoordiger van de betreffende uitgever, bepaalt vervolgens wie de winnaar is. Initiatiefnemers van Mediastrijd zijn Marc Arnold en Chantal Luitjes, tevens organisatoren van de media-evenementen van Medialuitjes. Chantal Luitjes over Mediastrijd.nl: 'Al jaren is er een gezonde spanning tussen bureaus; reclamebureaus hebben vaak goede ideeën over de mediastrategie rondom hun creaties en mediabureaus begeven zich soms stiekem op het creatieve vlak. Mediastrijd.nl geeft bureaus de mogelijkheid om beide facetten te etaleren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in