Overslaan en naar de inhoud gaan

Filmstudio’s en online games

Filmstudio’s wenden zich steeds vaker tot online games ter promoties van hun blockbusters. En dat zijn allang geen simpele spelletjes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo ontwikkelde Sony ter promotie van de nieuwe thriller Salt (met in de hoofdrol Angelina Jolie) een online game in 9 delen, met iedere week een nieuwe aflevering.

related partner content for mobile comes here

De casual game heet en bevat raadsels die je moet oplossen om achter een belangrijke plotline te kunnen komen. In de game wordt gebruik gemaakt van social network-componenten: soms heb je de hulp van anderen nodig om een raadsel op te lossen. Sony heeft hiervoor goed gekeken naar Facebookgames als Mafia Wars, die gespeeld werd door tientallen miljoenen mensen.

Op zoek naar de broodnodige word-to-mouth wenden film-marketeers zich steeds meer tot nieuwe technieken als online games, en dat gaat ten koste van het budget voor televisie en outdoor, maar ook trailers. De games waren in eerste instantie simpel van opzet, maar worden steeds geavanceerder – maar nog steeds toegankelijk voor de gemiddelde speler. Social reality-games, spellen met on- en offline raadsels erin verwerkt en puzzels die je niet in je eentje kunt oplossen, zijn in op dit moment. De doelgroep: vrouwen. Zij zijn het immers die vooral casual games spelen.

De games zijn van een andere soort dan de retailgames die naar aanleiding van films worden ontwikkeld (zoals Iron Man 2 voor de Nintendo). De marketinggames zijn altijd gratis en verdwijnen uit beeld na het uitbrengen van de film.

Ook smartphones worden steeds vaker ingezet in dit soort online games. Bijkomend voordeel is dat je er location-based marketing mee kunt plegen, bijvoorbeeld in de vorm van een online coupon. Marketeers noemen dit tactisch location-based gaming.

Bron: New York Times

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in