
Dat blijkt uit het jaarverslag van de stichting. Bij de stichting kwamen in 2009 ruim 14.000 klachten binnen. Dat zijn er ruim duizend meer dan een jaar eerder. De meeste vragen en klachten gaan over garantie en conformiteit. 'Winkeliers blijken slecht op de hoogte van de rechten van de consument', meldt een woordvoerster.
Op nummer twee in de klachtentoptien staan evenals in 2008 de telecombedrijven. Vooral de sms-abonnementen zijn voor veel consumenten een bron van ergernis. Op nummer drie staan klachten over de zorgverzekeraars.De stijging van het aantal klachten over de laatstgenoemde groep is opvallend. 'Op onze speciale zorgverzekeringslijn bleek dat de problemen veelal ontstaan nadat de verzekeraars een zorgverzekering aan consumenten weigeren', aldus de zegsvrouw.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee