Oranje Barometer: record aantal WK-acties
Trendbox onderzoekt samen met &Co concepting ook deze WK weer de verschillende Oranje-promoties, middels de Oranje Barometer. Dit jaar loopt het storm wat betreft WK/Oranje-acties, aldus de onderzoekers. Nog nooit eerder waren er zoveel acties en, ook opvallend, het bedrijfsleven startte veel vroeger met Oranje-acties dan bij vorige WK toernooien.
Voor het Oranje Barometer-onderzoek zullen twee groepen van 250 Nederlandse consumenten ondervraagd worden over de verschillende lopende WK-acties. De focus ligt op de aantrekkelijkheid van deze activiteiten in de ogen van de consument en wat naar hun opinie de meest succesvolle WK Oranje-acties zijn.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOok haakt Trendbox in op de trend dat - voor het eerst - een aantal Oranje-promoties gericht is op vrouwelijke fans. Onderzocht wordt of er verschillen zijn tussen mannelijke en vrouwelijke fans in het kader van hun WK Oranje beleving en hun bereidheid tot actie-deelname en – respons.
De eerste resultaten (op basis van deskresearch) zijn:
- Het aantal WK/Oranje-promoties is dit WK groter dan vorige EK/WK’s
- In sommige markten zijn alle belangrijke aanbieders actief met Oranje-acties
- Oranje-acties worden steeds vroeger ingezet door bedrijven en organisaties
- Nieuwe trend: Oranje-acties worden specifiek afgestemd op vrouwelijke fans (bijvoorbeeld in het geval van Bavaria en Jillz)
- Populair zijn WK kleding premiums en toegangskaarten voor speciale Oranje-events
- Bijna alle belangrijke supermarktketens haken in op het WK 2010 met spaaracties waarbij verzamel-characters de stimuli vormen
- Steeds vaker zien we bedrijven meerdere verschillende WK-activiteiten tegelijk houden
- Nieuwe ontwikkeling is dat Goede doelen inhaken op het WK/Oranjegevoel (bijvoorbeeld: SOS kinderdorpen en de Maag lever darm stichting)
Het Oranje Barometer onderzoek is opgestart in 2000. Sindsdien voeren &Co concepting en Trendbox voor en tijdens elke WK/EK consumentenonderzoek uit naar de ontwikkelingen van dergelijke inhaakacties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid