Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje Barometer: record aantal WK-acties

Trendbox onderzoekt samen met &Co concepting ook deze WK weer de verschillende Oranje-promoties, middels de Oranje Barometer. Dit jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Trendbox onderzoekt samen met &Co concepting ook deze WK weer de verschillende Oranje-promoties, middels de . Dit jaar loopt het storm wat betreft WK/Oranje-acties, aldus de onderzoekers. Nog nooit eerder waren er zoveel acties en, ook opvallend, het bedrijfsleven startte veel vroeger met Oranje-acties dan bij vorige WK toernooien.

related partner content for mobile comes here

Voor het Oranje Barometer-onderzoek zullen twee groepen van 250 Nederlandse consumenten ondervraagd worden over de verschillende lopende WK-acties. De focus ligt op de aantrekkelijkheid van deze activiteiten in de ogen van de consument en wat naar hun opinie de meest succesvolle WK Oranje-acties zijn.

Ook haakt Trendbox in op de trend dat - voor het eerst - een aantal Oranje-promoties gericht is op vrouwelijke fans. Onderzocht wordt of er verschillen zijn tussen mannelijke en vrouwelijke fans in het kader van hun WK Oranje beleving en hun bereidheid tot actie-deelname en – respons.

De eerste resultaten (op basis van deskresearch) zijn:

- Het aantal WK/Oranje-promoties is dit WK groter dan vorige EK/WK’s
- In sommige markten zijn alle belangrijke aanbieders actief met Oranje-acties
- Oranje-acties worden steeds vroeger ingezet door bedrijven en organisaties
- Nieuwe trend: Oranje-acties worden specifiek afgestemd op vrouwelijke fans (bijvoorbeeld in het geval van Bavaria en Jillz)
- Populair zijn WK kleding premiums en toegangskaarten voor speciale Oranje-events
- Bijna alle belangrijke supermarktketens haken in op het WK 2010 met spaaracties waarbij verzamel-characters de stimuli vormen
- Steeds vaker zien we bedrijven meerdere verschillende WK-activiteiten tegelijk houden
- Nieuwe ontwikkeling is dat Goede doelen inhaken op het WK/Oranjegevoel (bijvoorbeeld: SOS kinderdorpen en de Maag lever darm stichting)

Het Oranje Barometer onderzoek is opgestart in 2000. Sindsdien voeren &Co concepting en Trendbox voor en tijdens elke WK/EK consumentenonderzoek uit naar de ontwikkelingen van dergelijke inhaakacties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in