Overslaan en naar de inhoud gaan

Olieramprespons

The Environmental Protection Agency (EPA) maakt gebruik van social media om het publiek te informeren. Via haar twitteraccount en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Environmental Protection Agency (EPA) maakt gebruik van social media om het publiek te informeren. Via haar twitteraccount en facebookpagina rapporteert directeur Lisa P. Jackson haar persoonlijke nieuws over de ramp en legt ze uit wat EPA doet om de ramp te monitoren. Alleen al via Twitter bereikt zij zo’n 4000 volgers, daarnaast nog eens een netwerk van meer dan 5500 mensen via Facebook. De van EPA is een mooi voorbeeld van een 2.0 aanpak, met doorschakelmogelijkheden naar de sociale netwerken, filmpjes en de directe mogelijkheid om je aan te melden als vrijwilliger, een incident te melden of een claim in te dienen.

related partner content for mobile comes here

BP ondertussen ruimt steeds meer ruimte in op de eigen Gulf of Mexico response. En waar eerst de nederlandse tak van BP in alle toonaarden zweeg over de ramp, is er nu in ieder geval wel een op de pagina. Maar daar blijft het bij: van enige andere zichtbare betrokkenheid vanuit Nederland is op de site geen sprake.
Als je het zo bekijkt, kan BP nog wel wat leren van EPA over de communicatie rond de ramp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in