Overslaan en naar de inhoud gaan

Ondernemer denkt nu vooral aan zichzelf, niet aan Europa

Nederlandse ondernemers zien niet alleen problemen, maar zeker ook kansen in deze crisis. Ondernemers zoeken de kansen echter dicht bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De resultaten werden afgelopen zaterdag gepresenteerd aan Staatsecretaris Frans Timmermans van Europese Zaken, tijdens ‘de 27 uur van Europa’.

related partner content for mobile comes here

Aan 120 Nederlandse ondernemers is gevraagd voor welke aspecten zij als gevolg van de crisis inmiddels meer aandacht hebben en waar zij hun kansen voor de nabije toekomst zien. In beide antwoorden speelt ‘Europa’ geen rol.

Als grootste kansen zien de ondernemers:

Van de 19 onderzochte mogelijke veranderingen en kansen scoorde ‘zaken doen binnen of buiten Europa’ het laagste. ‘Europa’ lijkt voor de ondernemers geen onderdeel van het huidige probleem te zijn en ook geen oplossing.

Verder valt op dat kleinere ondernemingen meer extern gericht zijn op verbeteringen voor de klant en grotere ondernemingen intern gericht zijn op verbeteringen van bijvoorbeeld risicomanagement, meetbare doelstellingen en kostenbeheersing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in