Ondernemer denkt nu vooral aan zichzelf, niet aan Europa
De resultaten werden afgelopen zaterdag gepresenteerd aan Staatsecretaris Frans Timmermans van Europese Zaken, tijdens ‘de 27 uur van Europa’.
Aan 120 Nederlandse ondernemers is gevraagd voor welke aspecten zij als gevolg van de crisis inmiddels meer aandacht hebben en waar zij hun kansen voor de nabije toekomst zien. In beide antwoorden speelt ‘Europa’ geen rol.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAls grootste kansen zien de ondernemers:
Van de 19 onderzochte mogelijke veranderingen en kansen scoorde ‘zaken doen binnen of buiten Europa’ het laagste. ‘Europa’ lijkt voor de ondernemers geen onderdeel van het huidige probleem te zijn en ook geen oplossing.
Verder valt op dat kleinere ondernemingen meer extern gericht zijn op verbeteringen voor de klant en grotere ondernemingen intern gericht zijn op verbeteringen van bijvoorbeeld risicomanagement, meetbare doelstellingen en kostenbeheersing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid