Nuon misleidde klanten over Natuurstroom


Het Financieele Dagblad schrijft dat vanochtend naar aanleiding van eigen onderzoek. Volgens het FD is een toeslag op de stroomprijs niet geïnvesteerd in extra nieuwe duurzaamheidsprojecten, terwijl dit wel naar de klanten werd gecommuniceerd.
Nuon erkent de fout. Een woordvoerder van het energiebedrijf zegt: 'Nuon heeft de afgelopen 10 jaar wel 558 miljoen euro geïnvesteerd in groene stroom, maar dit bedrag is niet meer 1 op 1 terug te leiden naar de meerprijs van de klanten. We gaan klanten die tussen maart 1996 en eind 2002 een contract hebben gesloten actief benaderen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2002 waren ruim 217.000 huishoudens en bijna 500 bedrijven Natuurstroomklant. De laatste jaren is het totaal aantal klanten teruggelopen tot 130.000. Klanten zouden hun geld terug kunnen gaan vorderen. Volgens schattingen van het FD kan dat Nuon tussen de 70 en 100 miljoen euro kosten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid