Overslaan en naar de inhoud gaan

Ovum tipt Adobe en IBM als winnaars digitale marketingplatforms

Adobe en IBM hebben de beste kaarten als leverancier van de meest gekozen digitale marketingplatforms.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het onderzoeksbureau Ovum in een vandaag gepubliceerd waarin de oplossingen worden geanalyseerd van de zes grote aanbieders. Volgens Ovum is de voorsprong die IBM en Adobe hebben op de concurrentie gelegen in de aansluiting die zij bieden bij overige diensten en strategie en niet zozeer in de functionaliteit die het product als zodanig te bieden heeft,

related partner content for mobile comes here

Het rapport evalueert de zes grote aanbieders vanuit twee perspectieven: die van de chief marketing officer (cmo) en die van de Head of Digital binnen organisaties Ovum denkt dat Adobe de sterkste propositie heeft als het gaat om de wensen van de cmo, terwijl IBM vooral goed ligt bij mensen die plossingen bekijken met een it-bril op. Daarbij lopen ze voor op Oracle, SAS, Salesforce en Teradata.

Als het gaat om overall functionaliteit zijn de verschillende oplossingen sterk vergelijkbaar. 'Organisaties moeten zich echter niet blindstaren op functionaliteit, belangrijk is het grote plaatje in de gaten houden,' zegt Gerry Brown, senior digital marketing analist bij Ovum.. 'Features en functies zijn snel en gemakkelijk na te maken, Van belang is veel meer de strategische aansluiting die de aanbieder heeft bij jouw organisatie.'

Ovum suggereert verder dat organisaties bij de selectie moeten letten op de aansluiting van de oplossing bij bestaande it-infrastructuren en databases; op de vraag of de aanbieder een samenhangende oplossing kan formuleren die aansluit bij de marketing uitdaging van de organisatie in kwestie; en op de bereidheid om voor langere tijd een waarschijnlijk zeer nauwe relatie aan te gaan met de aanbieder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in