Overslaan en naar de inhoud gaan

App of web: Bereik

In deze serie van 10 posts bespreek ik de voor en tegens van mobiele apps vs. mobiele/responsive websites.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag deel 7: Bereik.

related partner content for mobile comes here

Websites zijn vanwege hun ‘open’ karakter veel toegankelijker dan apps. Een app voor iPhones werkt alleen op de iPhone en als je geluk hebt op de iPad maar zeker niet op andere systemen. Als je voor een app kiest, zal je dus voor elk platform een aparte app moeten ontwikkelen. Dat kan in de papieren lopen. Hier kom je onderuit als je kiest voor een hybride app maar daarmee loop je weer tegen andere beperkingen aan op het gebied van connectivity en usability (zie eerdere posts) waardoor je je af kunt vragen of je dan niet beter meteen voor een website kunt kiezen.

Overigens, als je naar de marktaandelen van mobiele besturingssystemen in Nederland kijkt (Statcounter, gegevens van deze maand) dan zie je dat Android 51% van de markt heeft, iOS 46%, Windows 2% en Blackberry 1%.

Met apps voor alleen Android en iOS vallen de extra kosten wel mee en bedien je dus 97% van de markt. Dan hoef je je nauwelijks zorgen te maken over bereik.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in