Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed nieuws KPN-NS, kans gemist, hoofdpijndossier

Zou het misschien het openbare bod zijn van América Móvil op alle uitstaande aandelen KPN dat alle aandacht opeist? Of misschien zorgt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geen ronkend persbericht, laat staan een mediacampagne, maar ineens was het daar. Onaangekondigd. Op diverse grote NS-stations kunnen reizigers gratis draadloos internetten, nu KPN op die locaties de eigen hotspots blijkt te hebben opengesteld. Bij toeval ontdekt door het gratis ochtendblad Sp!ts.
‘KPN wilde niet inhoudelijk reageren op de ontdekking. Het bedrijf verwees voor meer informatie naar NS, die echter liet weten dat er op dit moment nog geen nadere toelichting kon worden gegeven’, meldde Sp!ts gisteren. Volgens een woordvoerster van de NS gaat het nu ‘nog om een proef, waarover binnenkort meer bekend wordt gemaakt’, lazen we elders.

related partner content for mobile comes here

Hoogst opmerkelijk. Gratis wifi kunnen gebruiken van een telecomprovider die een half jaar geleden nog het gratis sms’en via what’s app aan banden wilde leggen. Misschien is dat de reden dat het er ineens was. Zonder persbericht. Zonder billboards. Of moet dit de aandacht afleiden van andere, wellicht veel belangrijkere, zaken zoals dat openbare bod?

Of wellicht weet KPN nog niet of al die hotspots al dat gratis wifi-verkeer wel aankunnen en beleven we nu de testfase? Maar waarom geen persbericht achter de hand ‘voor het geval dat’? Waarom hul je je in nevelen wanneer die gratis hotspots worden ontdekt? Want dat dit zou gebeuren, daarmee moet je toch rekening hebben gehouden?

Hoe breder en uitvoeriger je je stakeholders informeert over wat er speelt, wat er mis kan gaan of is gegaan en wat je daaraan doet, wat je plannen zijn, wat je…, des te groter het vertrouwen. Dat lijkt niet alleen KPN te zijn vergeten. Ook de NS. Die zwijgen in alle talen over deze klantvriendelijke dienstverlening. Waarom? Omdat je dan zou moeten toegeven dat gratis wifi het soms lange wachten dragelijker kan maken?
Wat het antwoord ook moge zijn, de NS en KPN blijken zelfs positieve ontwikkelingen maar moeilijk publicitair te kunnen sturen. Met alle gevolgen van dien. Die toevallige ontdekking van dat gratis gebruik van wifi en het zwijgen erover van NS en KPN roepen alleen maar vragen op die het begin kunnen vormen van een hoofdpijndossier. En dat was werkelijk nergens voor nodig geweest.
Door Van Luyken Communicatie Adviseurs

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in