Nieuwe merknaam PTT Post moet leiden tot betere profilering
Het begin is er (de zomerkleding van de postbestellers met het nieuwe logo werd vorige week geïntroduceerd), maar de hele operatie zal zo’n twee jaar in beslag nemen.
Vanaf half mei wordt de consument op de hoogte gesteld van de nieuwe naam en worden de websites aangepast. Twee maanden later zijn het wagenpark, de brievenbussen en de business- en servicepoints aan de beurt. Ook de oude logo’s op fietstassen en op en in gebouwen en postkantoren worden dan vervangen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe naamswijziging moet zorgen voor een grotere bekendheid van het beursfonds TPG en moet het bedrijf beter in staat kunnen stellen zich beter te profileren op internationale markten. Het nieuwe logo is opgebouwd uit de kleuren rood en blauw waardoor de uitstraling in de buurt blijft van het bestaande beeldmerk. ‘Hiervoor is gekozen om de sterke merkwaarden van PTT Post vloeiend over te laten gaan in het nieuwe TPG Post logo’, aldus de onderneming.
Overigens wordt de naam van TNT, zusteronderneming van TPG Post, niet veranderd. Deze krijgt de toevoeging dat het, net zoals TPG Post, onderdeel is van TPG.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid