Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe merknaam PTT Post moet leiden tot betere profilering

Een consistente merkenarchitectuur. Daartoe moet de grote omschakeling naar de nieuwe merknaam Koninklijke TPG Post leiden, vindt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het begin is er (de zomerkleding van de postbestellers met het nieuwe logo werd vorige week geïntroduceerd), maar de hele operatie zal zo’n twee jaar in beslag nemen.

related partner content for mobile comes here

Vanaf half mei wordt de consument op de hoogte gesteld van de nieuwe naam en worden de websites aangepast. Twee maanden later zijn het wagenpark, de brievenbussen en de business- en servicepoints aan de beurt. Ook de oude logo’s op fietstassen en op en in gebouwen en postkantoren worden dan vervangen.

De naamswijziging moet zorgen voor een grotere bekendheid van het beursfonds TPG en moet het bedrijf beter in staat kunnen stellen zich beter te profileren op internationale markten. Het nieuwe logo is opgebouwd uit de kleuren rood en blauw waardoor de uitstraling in de buurt blijft van het bestaande beeldmerk. ‘Hiervoor is gekozen om de sterke merkwaarden van PTT Post vloeiend over te laten gaan in het nieuwe TPG Post logo’, aldus de onderneming.

Overigens wordt de naam van TNT, zusteronderneming van TPG Post, niet veranderd. Deze krijgt de toevoeging dat het, net zoals TPG Post, onderdeel is van TPG.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in