NDC heeft geen last van recessie
De NDC, uitgever van de Leeuwarder Courant, het Dagblad van het Noorden en een aantal regionale dagbladen, is tevreden over de introductie van het Dagblad van het Noorden. Volgens directeur Jan de Roos heeft de NDC de afgelopen jaren relatief minder advertenties verkocht tijdens de ict- en telecomhype dan landelijke dagbladen. 'En nu de hype is afgezwakt, hebben we er ook minder last van. Als NDC moeten we het vooral hebben van rubrieks- en familieberichten en van advertenties van de detailhandel', zegt hij in De Telegraaf. De omzet van de vierde dagbladuitgever van ons land steeg vorig jaar met 1,9 procent naar 159,8 miljoen euro. De advertentieomzet nam met 2,7 procent toe, terwijl de inkomsten uit abonnementen met 5,7 procent groeiden. Door een voorziening voor een nieuw advertentiesysteem en de introductie van het Dagblad van het Noorden bleef de nettowinst echter op 2,4 miljoen euro steken. De NDC is redelijk aan 2002 begonnen. 'Het advertentievolume is wel iets gedaald. Maar het valt ons nog mee', aldus De Roos.
De NDC heeft begin deze maand het Dagblad van het Noorden gelanceerd. Volgens de NDC-directeur verloopt de introductie van deze 'frisse' krant naar wens. Er zijn nauwelijks opzeggingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid