Overslaan en naar de inhoud gaan

Dalend consumentenvertrouwen in VS

Het vertrouwen van de consument in de Amerikaanse economie is gedaald, maar minder sterk dan analisten hadden verwacht. De vertrouwensindex…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakt de Conference Board, een onderzoeksinstelling van het bedrijfsleven, bekend. Analisten hadden in doorsnee gerekend op een daling tot 107,5. De daling komt nadat het consumentenvertrouwen vorige maand ten opzichte van februari onverwacht sterk was gestegen. In maart werd het hoogste peil bereikt sinds vorig jaar augustus. Dat werd gevierd als een duidelijk signaal dat de Amerikaanse economie na de aanslagen op 11 september weer aan het opkrabbelen was. De psyche van de Amerikaanse consument is vooral belangrijk, omdat consumentenbestedingen tweederde van het bruto binnenlands product uitmaken. Veelal leidt een stijgend vertrouwen ook tot hogere bestedingen (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in