Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Betaalwijze i-mode achilleshiel van KPN’

De hooggespannen verwachtingen van KPN over de onlangs geïntroduceerde i-mode worden door Forrester Research flink getemperd. Want…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het grootste deel van KPN-bellers in Nederland betaalt prepay (67 procent), terwijl i-mode gebruikers achteraf de rekening gepresenteerd krijgen. Voor i-mode moet een abonnement worden afgesloten dat in prijs varieert van vijf euro (voor 200 KB aan data) tot 48 euro (voor 25 MB) per maand. Daarnaast vraagt ongeveer de helft van de i-mode contentaanbieders een maandelijkse vergoeding van maximaal 2 euro. Juist dit achteraf betalen betekent voor KPN een potentiële achilleshiel, concludeert de researcher.

related partner content for mobile comes here

Forrester bestrijdt ‘de wijdverbreide opinie dat uitsluitend tieners prepay-gebruikers zijn’. Onder de prepay-bellers komen alle leeftijdgroepen evenredig voor; alleen 55plussers zijn iets minder vertegenwoordigd. En dat zal leiden tot een lastige marketing van het product. ‘In elk leeftijdsegment waarin KPN de i-mode probeert te marketen zal het geconfronteerd worden met verzet van prepay-gebruikers die niet gediend zijn van een dienstverlening waaraan een abonnement gekoppeld is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in