Overslaan en naar de inhoud gaan

MTV Networks: brede discussie media en jongeren

MTV Networks, eigenaar van muziekzenders MTV, TMF, The Box en jeugdzender Nickelodeon, neemt het initiatief tot een brede discussie over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zender nodigt het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, jongeren- en ouderenorganisaties, marketeers, onderwijsorganisaties, platenmaatschappijen en andere mediapartners uit om aan het debat mee te doen.

related partner content for mobile comes here

MTV Networks presenteerde gisteren in Den Haag de notitie 'MTV Networks: Bewust in Beeld - Over Media, Jongeren en Maatschappij'. Daarin geeft het mediabedrijf aan hoe zij omgaat met haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als het gaat om de invloed van videoclips op de jeugd. Zo zijn sinds een paar maanden alle muziekuren voorzien van Kijkwijzer-iconen, zoals dat al gebeurde bij alle programma's.

Het initiatief volgt op kritiek op de muziekzenders over de clips die ze uitzenden. Vooral hiphopvideo’s moesten het ontgelden.

Directeur Dan Ligtvoet van MTV Networks ontkent niet de mogelijk negatieve invloed van deze clips op sommige groepen, maar relativeert deze ook. ‘Vaak gaat het om veel zaken die leiden tot excessief gedrag. Videoclips zijn daar maar een aspect van’, aldus Ligtvoet (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in