MTV Networks: brede discussie media en jongeren
De zender nodigt het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, jongeren- en ouderenorganisaties, marketeers, onderwijsorganisaties, platenmaatschappijen en andere mediapartners uit om aan het debat mee te doen.
MTV Networks presenteerde gisteren in Den Haag de notitie 'MTV Networks: Bewust in Beeld - Over Media, Jongeren en Maatschappij'. Daarin geeft het mediabedrijf aan hoe zij omgaat met haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als het gaat om de invloed van videoclips op de jeugd. Zo zijn sinds een paar maanden alle muziekuren voorzien van Kijkwijzer-iconen, zoals dat al gebeurde bij alle programma's.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet initiatief volgt op kritiek op de muziekzenders over de clips die ze uitzenden. Vooral hiphopvideo’s moesten het ontgelden.
Directeur Dan Ligtvoet van MTV Networks ontkent niet de mogelijk negatieve invloed van deze clips op sommige groepen, maar relativeert deze ook. ‘Vaak gaat het om veel zaken die leiden tot excessief gedrag. Videoclips zijn daar maar een aspect van’, aldus Ligtvoet (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid