Gemeente Groningen heeft beste e-loket
Dat is de uitkomst van een onderzoek naar digitale dienstverlening onder 25 Nederlandse gemeenten uitgevoerd door Ernst & Young EDP Audit. Tijdens het onderzoek naar het e-loket zijn tien digitale producten beoordeeld, variërend van het opvragen van een afschrift uit de gemeentelijke basisadministratie tot het maken van een afspraak. De gemeente Groningen opende begin 2005 haar het e-loket. Via het internet kan een inwoner daarmee tientallen gemeentezaken regelen.
Groningen wil met het gemeentebrede programma 'Stad en Stadhuis' de communicatie tussen burger en bestuur verbeteren. Hierbij zet zij onder meer sterk in op de elektronische dienstverlening.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTegelijkertijd peilt het programma regelmatig de telefonische, schriftelijke en digitale bereikbaarheid om de dienstverlening naar de burger verder te kunnen verbeteren. Op deze manier houdt de gemeente in de gaten of de dienstverlening nog voldoet aan de verwachtingen. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid