Merk of geen merk?
Volgens het New Yorkse bureau Brand Keys bestaat er een vijftraps continuüm waar elk merk of wat daar voor door wil gaan in ondergebracht kan worden. Het begint met de categorie commodity: gewoon spullen die iedereen wel kent, maar die zich behalve in prijs nergens in onderscheiden. Een stapje verder gaan de labels: retailketens of producenten met een zekere naamsbekendheid.
Daarna komen de category placeholders: goederen of diensten die een sterke presentie hebben in hun categorie en die op grond daarvan met recht aanspraak kunnen maken op de titel merk, maar niet erg sterk zijn verankerd in de harten en hoofden van de consument.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDat geldt wél voor de laatste twee categorieën: de 21st century brands, namen of symbolen die zulke duidelijke waarden vertegenwoordigen dat ze zich makkelijk onderscheiden van de concurrentie, en de human brands: mensen die merken zijn geworden (denk aan Chanel, David Beckham, Ralph Lauren).
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid