Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzetstijging supers tijdens oranjeweken

Nederlandse supermarkten hebben in de eerste twee 'oranjeweken' circa 25 miljoen euro aan extra omzet geboekt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van GfK. Het onderzoeksbureau acht een oranjepiek voor de supermarkten dan ook haalbaar, meldt Het Financieele Dagblad. Bij het EK in 2000 in eigen land realiseerden de supermarkten een additionele omzet van 50 miljoen euro. Bij het vorige WK in 2002 waren er 'geen omzeteffecten', aldus onderzoeker Joop Holla, omdat Nederland toen niet deelnam aan het toernooi.

related partner content for mobile comes here

Door het gelijktijdig samenvallen van de oranjekoorts, Pinksteren en het warme zomerweer is het moeilijk de afzonderlijke omzeteffecten te meten. Toch brengt het WK volgens Holla het grootste positieve effect teweeg. De verschillende factoren versterken elkaar bovendien. 'Rondom de barbecue zijn er ook veel WK-producten, zoals de Calve-sauzen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in