Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile advertisingbudget naar Google en Facebook

In de wereld van mobile advertising heb je Google, Facebook en dan een hele tijd niets.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Exacte cijfers zijn er niet, maar verwacht wordt dat Google in Nederland meer dan de helft van alle mobile advertisingbudgetten naar zich toetrekt. Facebook is de nummer 2 en vooral wereldwijd sterk op gebied van Mobile Display Advertising.

related partner content for mobile comes here

eMarketer dat zo'n 30 procent van de mobile display richting het social network van Mark Zuckerberg gaat. Uit cijfers van eMarketer blijkt dat Facebook en Google in de VS ongeveer 70 procent van de mobile advertising budgetten ophalen.

In Nederland zal Facebook momenteel nog niet dit percentage halen, maar de cijfers geven wel al een goed beeld dat deze twee giganten de mobile advertisingtaart bijna geheel naar zich toe trekken. De overige 30 procent van de totale mobile advertisingbudgetten gaat onder andere naar publishers, Apple iAd, Twitter, en Millenial Media.

Dit laatste lijkt kruimelwerk, maar alleen al dit jaar is het totaal aan mobile advertisinguitgaven reeds goed voor 9 miljard dollar, en dat zal komende jaren blijven groeien.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in