Mobile advertisingbudget naar Google en Facebook
Exacte cijfers zijn er niet, maar verwacht wordt dat Google in Nederland meer dan de helft van alle mobile advertisingbudgetten naar zich toetrekt. Facebook is de nummer 2 en vooral wereldwijd sterk op gebied van Mobile Display Advertising.
eMarketer denkt dat zo'n 30 procent van de mobile display richting het social network van Mark Zuckerberg gaat. Uit cijfers van eMarketer blijkt dat Facebook en Google in de VS ongeveer 70 procent van de mobile advertising budgetten ophalen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn Nederland zal Facebook momenteel nog niet dit percentage halen, maar de cijfers geven wel al een goed beeld dat deze twee giganten de mobile advertisingtaart bijna geheel naar zich toe trekken. De overige 30 procent van de totale mobile advertisingbudgetten gaat onder andere naar publishers, Apple iAd, Twitter, en Millenial Media.
Dit laatste lijkt kruimelwerk, maar alleen al dit jaar is het totaal aan mobile advertisinguitgaven reeds goed voor 9 miljard dollar, en dat zal komende jaren blijven groeien.
Bron: Mobilemarketing.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid