Overslaan en naar de inhoud gaan

Online klantenservice: wie is het snelst?

Consumenten gebruiken steeds vaker sociale media om in contact te komen met de klantenservice. Van de top 100 adverteerders in Nederland is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vodafone beantwoordt vragen en opmerkingen die via Twitter worden geplaatst met een gemiddelde van tweeëndertig minuten het snelst. Dit is inclusief vragen en opmerkingen die ’s avonds of in het weekend worden gesteld. ING (gemiddeld 68 minuten) en Independer (gemiddeld 81 minuten) staan op nummer twee en drie gevolgd door de NS en Rabobank.

related partner content for mobile comes here

In de top vijf van snelste unieke reacties staat UPC met twintig seconden reactietijd bovenaan. De rest van de top vijf bestaat uit Ziggo, Bol.com, T-Mobile en KPN.

Vodafone is niet alleen het bedrijf met gemiddeld de snelste responstijd; het bedrijf heeft ook de meeste vragen beantwoord via Twitter.

In het onderzoek is gekeken naar die de afgelopen maand zijn beantwoord via Twitter. Alleen organisaties die minimaal tien keer hebben gereageerd zijn meegenomen in het lijstje met responstijden. De methode van het onderzoek wordt verder uitgelegd op de website van social media monitoring en webcare tool .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in