Overslaan en naar de inhoud gaan

Metro Holland verhoogt oplage fors in 2012

Metro Holland investeert in 2012 intensief in een oplageverhoging.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tim Scholte, algemeen directeur en uitgever van meldt dat de gratis krant voor groei kiest en '2012 is begonnen met een verhoging van de oplage'. Deze koers moet de komende kwartalen worden voorgezet.
De totaal verspreide oplage van Metro daalde in 2011 van 485.124 naar 434.390 exemplaren (-10,5 pct) volgens de laatste Hoi-cijfers. In het eerste kwartaal van 2012 groeide de oplage volgens eigen cijfers van Metro naar 464.000 exemplaren en in het tweede kwartaal groeit dit door naar 524.000.

related partner content for mobile comes here

Door het wegvallen van De Pers zag Metro de mogelijkheid verschillende distributiekanalen van de krant over te nemen. Behalve de reguliere distributiepunten heeft Metro het uitdeelteam van 70 personen van dagblad De Pers overgenomen, verspreidt Metro vanaf april ook via La Place restaurants en is de oplage in verschillende ziekenhuizen sterk verhoogd (+50%). Daarnaast verspreidt Metro in Rotterdam nu ook via de Aqualiners.
Metro Holland volgt met de verhoging van de oplage het voorbeeld van Metro Zweden, dat enkele jaren geleden fors in de oplage investeerde. Door de oplage kostenefficiënt en gericht te verhogen, is er voor Metro nog voldoende ruimte om de komende jaren verder te groeien, zo verwacht men bij het krantenconcern.

Scholte: ‘Metro is nu de grootste krant van Nederland in de doelgroep 18 tot 54 jaar en dat willen wij uitstralen. Een verdere investering is gerechtvaardigd. Metro heeft immers een jonge en welstandige doelgroep in tegenstelling tot de Telegraaf en het AD; respectievelijk 35 en 33 pct van de lezers van die kranten zijn inmiddels 60 jaar en ouder. Daarnaast kan Metro als enige dagblad de oplage laten groeien waardoor wij nu – maar ook op de lange termijn - het kunnen winnen van de bestaande dagbladen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in