Overslaan en naar de inhoud gaan

Guerrilla om af te zeiken

Toe laten we eens gek doen, moeten ze bij Fiat hebben gedacht. Dus kwamen ze met een actie die vooral op de lachspieren werkt. Van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Fiat Uno is volgens de ronkende promo’s –nu al- the best selling car in 2012. In Brazilië dan. Vanwege zijn design, kleuren en interieur.

related partner content for mobile comes here

Mensen kopen de auto helaas niet vanwege zijn benzinezuinigheid. En dat moest anders. Besloten ze bij het reclamebureau waar ze erg van plas- en poephumor houden. Hun idee: een auto die rijdt op pis. Om –nogmaals- te illustreren hoe portemonneevriendelijk de nieuwe Fiat Uno is.

In een pispot van de populaire cervejaria Devessa hing het bureau een sensor die plasdata verzamelde en doorstuurde naar een tablet welke op plasspettervrije hoogte boven de pot hing. Terwijl jij je blaas leegde, zag je ineens een Fiat Uno over een scherm hobbelen. Hoe meer miniliters je plaste, hoe meer kilometers het autootje reed.

Om het feest af te ronden, werd je pisstand keurig bijgehouden, met een foto van je plasgezicht erbij, nou ja,

En nou en of hoe grappig dat is. Plas- en poephumor maakt altijd de tongen los. Maar om een automerk te associëren met pis en alle spreekwoorden en gezegden (Fiat piss off, Fiat plas ‘m d’r in enz.) die daarmee opborrelen, dat lijkt me niet verstanding.

Gelukkig is de actie zo onbenullig dat je het merk zo weer doortrekt, en daarmee weggespoeld geld. Want wat is het verband tussen plassen en energiezuinig rijden en tussen pis en Fiat? Ik durf het niet te bedenken. Onbewust moedigde Fiat met de actie ook nog eens de bierpomp aan, want van veel bier ga je immers flink veel pissen. En dat gaf kilometers pisplezier op het toilet. Kom jongens, nog een rondje. En dan gaan we kijken wie het verst kan uhh... pissen.

Omdat elke merkrelevantie ontbreekt –tenzij ik de laatste technologische ontwikkelingen bij het automerk van de familie Agnelli heb gemist- had de actie van willekeurig welk automerk kunnen zijn. Aan de andere kant. Die waren niet zo stom dit te bedenken.

Daarom: als je deze zomer in Brazilië mannen en honden tegen Fiats ziet plassen, niks van zeggen, gewoon meedoen. Zal ze leren. Afzeiken zo’n auto.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in