Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Merk groeit harder met agressief adverteren’

Merken die effectief innoveren en agressief adverteren groeien tot drie keer harder dan hun concurrenten die dat niet doen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een studie door adviesbureau Bain & Company. De studie over een periode van vier jaar betwist de algemene wijsheid dat merksucces met name gebaseerd zou zijn op omvang, rijpheid en leiderschap van het merk binnen een categorie. 'Ieder merk kan winnen', meent John Blasberg van Bain.

related partner content for mobile comes here

Winnende merken - merken die vier jaar op een rij marktaandeel winnen - blijken een jaarlijkse omzetgroei van meer dan 10 procent te realiseren. Dat is drie keer meer dan het gemiddelde. Volgens de studie kunnen zowel oudere als nieuwe merken sneller dan hun categorie groeien, en kleine net zo goed als grote, mits er geïnnoveerd wordt. Dat kan gaan om een nieuw product, positionering of verpakking (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in