Meer klachten over overheid door crisis
De Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer ontving ongeveer 30 procent meer klachten. Brenninkmeijer wijt de sterke stijging aan de financiële zorgen van mensen. 'Door de crisis hebben mensen minder geld in hun portemonnee. Maatregelen raken hen meteen’, zegt Brenninkmeijer tegen het ANP. Als voorbeeld noemt de ombudsman een vrouw die afhankelijk is van huurtoeslag. 'Als iemand het niet al te breed heeft, dan zijn dergelijke problemen direct voelbaar.' De klachten in het eerste deel van dit jaar gaan vooral over de Belastingdienst, het UWV en de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
Brenninkmeijer verwacht dat de stijging van het aantal klachten in de rest van dit jaar doorzet. De economische malaise houdt hoogstwaarschijnlijk aan en de overheid gaat bezuinigen, waardoor mensen financieel geraakt (blijven) worden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIn het afgelopen jaar ontving de ombudsman zo’n 30.000 telefoontjes en 14.000 klachten. In veel gevallen speelt het gebrek van vertrouwen van mensen in de overheid een rol, zo blijkt uit het jaarverslag 2011. Brenninkmeijer bood dat woensdagmiddag aan plaatsvervangend Tweede Kamervoorzitter Willibrord van Beek aan.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid