NRC Media: augmented reality campagne Marketing Drenthe
Lezers kunnen de advertenties scannen met hun smartphone of tablet, waarna automatisch een op de advertentie afgestemde video wordt gestart in een online omgeving. Deze techniek is nog niet eerder commercieel op deze schaal ingezet in een Nederlands dagblad, zo claimt NRC. De campagne is ook zichtbaar op nrc.nl en de NRC Handelsblad app.
NRC Media ontwikkelde het concept samen met Marketing Drenthe, verantwoordelijk voor imagoverbetering van deze provincie. De online video vormt een onderdeel van de campagne ‘Proefondernemen in Drenthe’. Hierin vertellen Drentse ondernemers over het aantrekkelijke ondernemersklimaat in Drenthe. 'Met deze campagne kunnen we het unieke karakter van Drenthe beter onder de aandacht brengen bij NRC-lezers', zegt Geeke Snijders, projectmanager Marketing Drenthe.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMartijn Standaart, commercieel directeur NRC Media: 'We bieden onze adverteerders vanaf nu de mogelijkheid om advertenties op papier tot leven te brengen. Adverteerders kunnen hun campagne daadwerkelijk verdiepen met extra interactieve content.'
De uitvoering van dit augmented reality concept is in handen van Purple Cow Concepts.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid