Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC Media: augmented reality campagne Marketing Drenthe

NRC Handelsblad is begonnen met een advertentiecampagne voor Marketing Drenthe waarin printuitingen worden gecombineerd met augmented…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lezers kunnen de advertenties scannen met hun smartphone of tablet, waarna automatisch een op de advertentie afgestemde video wordt gestart in een online omgeving. Deze techniek is nog niet eerder commercieel op deze schaal ingezet in een Nederlands dagblad, zo claimt NRC. De campagne is ook zichtbaar op en de NRC Handelsblad app.

related partner content for mobile comes here

NRC Media ontwikkelde het concept samen met Marketing Drenthe, verantwoordelijk voor imagoverbetering van deze provincie. De online video vormt een onderdeel van de campagne ‘Proefondernemen in Drenthe’. Hierin vertellen Drentse ondernemers over het aantrekkelijke ondernemersklimaat in Drenthe. 'Met deze campagne kunnen we het unieke karakter van Drenthe beter onder de aandacht brengen bij NRC-lezers', zegt Geeke Snijders, projectmanager Marketing Drenthe.

Martijn Standaart, commercieel directeur NRC Media: 'We bieden onze adverteerders vanaf nu de mogelijkheid om advertenties op papier tot leven te brengen. Adverteerders kunnen hun campagne daadwerkelijk verdiepen met extra interactieve content.'

De uitvoering van dit augmented reality concept is in handen van Purple Cow Concepts.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in