
In het afgelopen halfjaar is het bereik van e-commerce website en apps verder gegroeid, blijkt uit GfK DAM. Steeds meer mensen gebruiken daarbij smartphones en tablets, alhoewel de computer (desktop/laptop) nog steeds koploper is.
Van alle bezoeken aan e-commerce merken - zoals AH, bol.com, Hema, Mediamarkt en Wehkamp - is 44 procent afkomstig van een computer, in 29 procent van de gevallen wordt een smartphone gebruikt en ongeveer even vaak (27%) een tablet. Het overgrote deel van de bezoeken blijkt nog naar websites te zijn (86%). Het gebruik van apps neemt wel toe (van 9 procent in juli 2015 naar 14 procent in mei 2016) en is op mobiele apparaten inmiddels een kwart uit van alle bezoeken naar e-commerce merken.
GfK_DAM_-_Maandbereik_online_winkelen_per_platform-mei_2016.jpg
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comGfK_DAM_-_Aandeel_bezoeken_online_winkelen-mei_2016.jpg
Maand top-50
In de bereiks top-10 van mei blijft Google groter in bereik dan Facebook en stijgt Marktplaats een plaatsje naar zes. Op de smartphone houdt Whatsapp Messenger het grootste bereik.
Bron: Online Bereikcijfers GfK DAM
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee