Overslaan en naar de inhoud gaan

Luchtvaartmaatschappijen scoren goed op internetprestaties

In een onderzoek naar de prestaties van Nederlandse, buitenlandse en webbased reisorganisaties op internet door online onderzoeksbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 90 procent van de luchtvaartmaatschappijen biedt de mogelijkheid om online een vlucht te boeken. Bij 71 procent van deze maatschappijen is het boekingssysteem vrij toegankelijk. De rest biedt alleen toegang voor leden. Multiscope beoordeelde 95 sites van luchtvaartmaatschappijen, reisbureaus en touroperators in West-Europa op aspecten als interactiviteit, uiterlijk en gebruiksgemak. De helft van de reisbureaus en touroperators verkoopt hun producten en diensten online, terwijl bijna 90 procent van de luchtvaartmaatschappijen online actief is. Multiscope constateert dat slechts 28 procent van de reisbureaus en touroperators de mogelijkheid tot personalisatie van het boekingsproces biedt. Een gepersonaliseerd boekingsproces is juist één van de voordelen van online boeken. Vaste klanten hoeven dan niet steeds opnieuw allerlei formulieren in te vullen, maar kunnen met een wachtwoord volstaan. De luchtvaartmaatschappijen lijken dit beter te hebben begrepen want driekwart van hen biedt gepersonaliseerde toegang. Over webbased reisbureaus zijn de onderzoekers niet erg te spreken. De sites van de online reisbureaus zijn doorgaans in slechts één taal toegankelijk en worden naast reizen en vakanties vaak ook niet-relevante producten en diensten aangeboden waardoor een sites een rommelig karakter krijgen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in