Kinderprogramma’s publieke omroep beter bekeken dan commerciële
De kinderprogramma’s van Nederland 1, Nederland 3 en het Vlaamse Ketnet werden in 1999 beter bekeken dan de jeugdprogramma’s van de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Gemiddeld keek 3 tot 5 pct van de 6- tot 12-jarigen naar publieke kinderprogramma’s. Het aanbod van de commerciële zenders trok in 1999 gemiddeld 2 pct van de kinderen. Bij 13- tot 19-jarigen lagen de verhoudingen anders. Series als Beverly Hills 90125, Heartbreak High, en Baywatch en de talkshow Jerry Springer, die door de commerciëlen worden uitgezonden bleken in deze doelgroep veel beter in de smaak te vallen dan het beperkte jeugdaanbod van de publieke omroepen. Overigens verzorgden de publieke omroepen in 1999 slechts 10 pct van het totale jeugdaanbod. Daarin zal vanaf 4 september a.s. verandering komen als op Nederland 3 het Jeugdnet start.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid