Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderprogramma’s publieke omroep beter bekeken dan commerciële

De kinderprogramma’s van Nederland 1, Nederland 3 en het Vlaamse Ketnet werden in 1999 beter bekeken dan de jeugdprogramma’s van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gemiddeld keek 3 tot 5 pct van de 6- tot 12-jarigen naar publieke kinderprogramma’s. Het aanbod van de commerciële zenders trok in 1999 gemiddeld 2 pct van de kinderen. Bij 13- tot 19-jarigen lagen de verhoudingen anders. Series als Beverly Hills 90125, Heartbreak High, en Baywatch en de talkshow Jerry Springer, die door de commerciëlen worden uitgezonden bleken in deze doelgroep veel beter in de smaak te vallen dan het beperkte jeugdaanbod van de publieke omroepen. Overigens verzorgden de publieke omroepen in 1999 slechts 10 pct van het totale jeugdaanbod. Daarin zal vanaf 4 september a.s. verandering komen als op Nederland 3 het Jeugdnet start.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in