Overslaan en naar de inhoud gaan

Laurus wil uitstraling Aldi en Lidl

De supermarktformules Super de Boer en Konmar gaan met ingang van deze week de houdbare zuivel in dozen en trays presenteren, zoals supers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het moederconcern Laurus wil hiermee het schap een 'prijsagressievere bulkuitstraling' geven, meldt het Algemeen Dagblad. Bovendien levert de nieuwe presentatie aanzienlijk kostenvoordelen op.

related partner content for mobile comes here

De Duitse supermarktketens Aldi en Lidl staan erom bekend niets aan de uitstraling van de winkel te doen. De consument moet daarom al zijn boodschappen uit kartonnen dozen pakken. Maar voor Super de Boer en Konmar is de stap opmerkelijk, omdat ze zich altijd hebben geprofileerd als luxe, zogeheten 'service'-supermarkten met een groot assortiment, veel vers en daardoor ook hogere prijzen.

De zelfstandige ondernemers, die een eigen winkel bestieren onder de vlag van Super de Boer of Konmar, reageren verbaasd en woedend op de plannen van Laurus. In het vakblad Distrifood zeggen veel ondernemers de nieuwe bulkpresentatie niet door te voeren.

De afdeling houdbare zuivel is een zorgenkindje bij Laurus. Volgens Distrifood is de omzet het laatste jaar met zes procent gedaald. Naast de nieuwe presentatie wordt daarom ook flink geschrapt in het assortiment van houdbare zuivel.

Inmiddels meldt Albert Heijn een verlaging van de prijzen van zijn koffiehuismerk Perla met 15 procent. Daarmee wordt de prijzenslag in de supermarkten vanaf vandaag opnieuw verhevigd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in