Laurus wil uitstraling Aldi en Lidl


Het moederconcern Laurus wil hiermee het schap een 'prijsagressievere bulkuitstraling' geven, meldt het Algemeen Dagblad. Bovendien levert de nieuwe presentatie aanzienlijk kostenvoordelen op.
De Duitse supermarktketens Aldi en Lidl staan erom bekend niets aan de uitstraling van de winkel te doen. De consument moet daarom al zijn boodschappen uit kartonnen dozen pakken. Maar voor Super de Boer en Konmar is de stap opmerkelijk, omdat ze zich altijd hebben geprofileerd als luxe, zogeheten 'service'-supermarkten met een groot assortiment, veel vers en daardoor ook hogere prijzen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe zelfstandige ondernemers, die een eigen winkel bestieren onder de vlag van Super de Boer of Konmar, reageren verbaasd en woedend op de plannen van Laurus. In het vakblad Distrifood zeggen veel ondernemers de nieuwe bulkpresentatie niet door te voeren.
De afdeling houdbare zuivel is een zorgenkindje bij Laurus. Volgens Distrifood is de omzet het laatste jaar met zes procent gedaald. Naast de nieuwe presentatie wordt daarom ook flink geschrapt in het assortiment van houdbare zuivel.
Inmiddels meldt Albert Heijn een verlaging van de prijzen van zijn koffiehuismerk Perla met 15 procent. Daarmee wordt de prijzenslag in de supermarkten vanaf vandaag opnieuw verhevigd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid