Overslaan en naar de inhoud gaan

KRO wil zendtijd bij commerciëlen kopen

De KRO wil volgend jaar zendtijd inkopen bij RTL of SBS als de omroep binnen het bestel onvoldoende aan zijn trekken komt. De KRO blijft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur Ton Verlind zegt in de Volkskrant: 'Wij blijven binnen het bestel totdat we eruit worden gegooid.' De KRO zal altijd eerst proberen om programma's binnen de publieke omroep geplaatst te krijgen. Verlind: 'Maar de manier waarop het bestel is ingericht, veroorzaakt steeds meer beperkingen. Dit is geen dreigement, maar wij laten ons door die beperkingen niet meer tegenhouden.'

related partner content for mobile comes here

Welke programma's op RTL of SBS zouden kunnen worden uitgezonden, is nog onduidelijk. 'Maar het zal niet gaan om huis-tuin-en-keukenprogramma's of om akkefietjes. Het gebeurt alleen met programma's die de missie van de KRO raken.'

Verlind benadrukt dat de programma’s gefinancierd gaan worden uit eigen middelen, omdat geld van de overheid niet mag worden gebruikt. 'Het bestuur ziet in dat de komende drie jaar cruciaal worden.'

Bij RTL zijn de KRO-programma's welkom. RTL-directeur Fons van Westerloo: 'Ik kan geen enkele reden bedenken waarom de KRO niet in aanmerking zou komen voor het kopen van zendtijd. Wij hebben heel veel non-spot programma's. Waarom kan de KRO niet doen wat het MKB, de overheid en Achmea ook doen?'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in