Bolloré: belang van meer dan 20% in Havas


De stap komt op het moment dat de Franse communicatiegroep (en moeder van Euro RSCG) mogelijk twee grote klanten verliest: Intel (reclame) en Volkswagen (media). De toekomst van het middelgrote Havas is toch al onzeker na de mislukte overnamepoging van Grey. Steeds meer lijkt duidelijk dat Havas zelf overnameprooi is.
De Bolloré Group heeft sinds begin september het belang gestaag vergroot. Bolloré zou zeker twee stoelen in het Havas-bestuur willen hebben. Daarnaast heeft hij de positie van topman Alain de Pouzilhac ter discussie gesteld. Adweek meldt nu dat het belang van Bolloré nu al meer dan 20 procent is.
Eerder kwam naar buiten dat de Fransman eerder met Sir Martin Sorrell van WPP heeft gesproken. Publicis-baas Maurice Levy ontkende vorige week dat zijn reclameconcern Bolloré’s aandelen wil overnemen. Volgens hem is het beter dat Havas onafhankelijk blijft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid