Overslaan en naar de inhoud gaan

Bolloré: belang van meer dan 20% in Havas

De Franse investeerder Vincent Bolloré laat er geen gras over groeien. Hij heeft inmiddels volgens eigen zeggen zijn belang in Havas…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stap komt op het moment dat de Franse communicatiegroep (en moeder van Euro RSCG) mogelijk twee grote klanten verliest: Intel (reclame) en Volkswagen (media). De toekomst van het middelgrote Havas is toch al onzeker na de mislukte overnamepoging van Grey. Steeds meer lijkt duidelijk dat Havas zelf overnameprooi is.
De Bolloré Group heeft sinds begin september het belang gestaag vergroot. Bolloré zou zeker twee stoelen in het Havas-bestuur willen hebben. Daarnaast heeft hij de positie van topman Alain de Pouzilhac ter discussie gesteld. Adweek meldt nu dat het belang van Bolloré nu al meer dan 20 procent is.

related partner content for mobile comes here

Eerder kwam naar buiten dat de Fransman eerder met Sir Martin Sorrell van WPP heeft gesproken. Publicis-baas Maurice Levy ontkende vorige week dat zijn reclameconcern Bolloré’s aandelen wil overnemen. Volgens hem is het beter dat Havas onafhankelijk blijft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in