Overslaan en naar de inhoud gaan

Aanscherpen orderproces levert winst op

Topmanagers denken het liefst in termen van groot, groter, grootst. Baanbrekende producten, buitengewone service, dat werk. Maar dat lukt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedere dag maken klanten wel een schakeltje mee van het order- en distributieproces. Achter iedere order die wordt afgehandeld, zit een klant. In het hele orderproces tussen koop en aflevering gebeurt vaak een groot aantal handelingen. En in verbetering of aanscherping van die hele gewone handelingen valt vaak nog veel winst te behalen.
Het gaat niet alleen om punctueel de telefoon aannemen en altijd je afspraken nakomen, maar ook om een goede afstemming met afdelingen als productie en logistiek. De frontoffice kan de klant wel van alles be-loven, zoals de garantie van levering binnen drie dagen, maar bij een piekbelasting vertraagt de productie, en soms zit de container al vol. Dan komt het product dus later binnen bij de klant, en is hij niet tevreden. En zo zijn er nog veel meer triviale voorbeelden te bedenken.
Managers moeten in die orderprocessen duiken, informatie opzuigen, en kijken waar ze verbeteringen kunnen aanbrengen. Nee, dat oogt niet zo cool en smart als de lancering van een nieuw product of een wervelende campagne, maar er is relatief makkelijk veel winst mee te behalen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Harvard Business Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in