Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM koopt 20 miljoen liter sap via Internet

De Wolkenridder, het interne magazine van de KLM, komt met het volgende bericht:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Wolkenridder, het interne magazine van de , komt met het volgende bericht:

related partner content for mobile comes here

Gezamenlijke internetveiling Air France en KLM Inflight Services groot succes

Vorige week heeft KLM samen met Air France via internet vruchtensap voor beide maatschappijen ingekocht met een flinke besparing als resultaat. De internetveiling maakt deel uit van een langer, uitgebreid inkooptraject waarbij middels monsters de diverse producten van aanbieders worden getest op onder meer smaak en gebruiksgemak. Het merk dat uiteindelijk met de beste prijs/kwalieitsverhouding uit de bus kwam bij de literverpakkingen is . Bij de kleine verpakkingen werd gekozen voor .

Het gaat in totaal om twintig miljoen liter vruchtensap, dat de komende drie jaar aan boord van beide maatschappijen zal worden geschonken. De inkopers van KLM Inflight Services werken al langer met het on line inkoopsysteem , het programma dat internetveilingen mogelijk maakt.

Voor de vier op Schiphol aanwezige AirFrance-collega's van Inkoop en Marketing was het de eerste inkoopveiling via internet. Door een goede onderlinge samenwerking werden zowel leveranciers van Air France als KLM uitgenodigd een bod uit te brengen. Deze werkwijze heeft een aanzienlijke besparing opgeleverd voor zowel Air France als KLM. Gemiddeld is door de veiling een besparing gerealiseerd van bijna 20 procent. Een ander voordeel van deze gezamenlijke inkoop is dat Air France en KLM dezelfde sappen aan boord zullen aanbieden.

Bron: Wolkenridder Actueel, 8 augustus 2005

Ja, er zit meer achter dat sapje dan weer denken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in