Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkers niet enthousiast over nieuw tv-seizoen

De kijker is gematigd enthousiast over de nieuwe zenderindeling op Nederland 1, 2 en 3 en de vele nieuwe programma’s die ‒ zowel bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor veel televisiekijkers hebben deze veranderingen geen verbetering gebracht, integendeel. Dat blijkt uit een onderzoek dat MarketResponse heeft uitgevoerd onder een representatieve steekproef van ruim 500 televisiekijkers van 18 jaar en ouder.

related partner content for mobile comes here

Gevraagd naar de aantrekkelijkheid van het televisieaanbod in het nieuwe seizoen, blijkt 22 procent van de kijkers het aanbod minder aantrekkelijk te vinden in vergelijking met het vorige seizoen. Slechts 8 procent vindt het aanbod verbeterd, voor 55 procent is er geen verschil in aantrekkelijkheid en 14 procent heeft geen mening.

Vooral ouderen zijn niet bepaald te spreken over het nieuwe aanbod: 41 procent vindt dat er sprake is van een verslechtering (tegenover 9 procent voor wie er sprake is van een verbetering). Kijkers onder de 30 jaar beoordelen de wijzigingen op televisie het meest positief.

Van de nieuwe programma's zijn vooral beide ijsdansprogramma's (Sterren dansen op het ijs van SBS 6 en Dancing on ice van RTL 4) populair. Bijna de helft van de kijkers heeft al eens afgestemd op deze programma's. Ook de talkshow van Pauw & Witteman is al veel bekeken (42%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in