Overslaan en naar de inhoud gaan

Pearle staakt omstreden commercial

Opticienketen Pearle stopt met het uitzenden van een omstreden reclamespotje. De Reclame Code Commissie had geoordeeld dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het filmpje is een moeder op zoek naar haar zoon, die ze naar eigen zeggen al vier jaar niet heeft gezien. Hoewel de jongen diverse keren in beeld komt, is het voor de kijker niet duidelijk dat het om hem gaat, vindt de commissie.

related partner content for mobile comes here

’Daardoor wordt de kijker lange tijd op het verkeerde been gezet en verkeert die in de veronderstelling dat de moeder niet weet waar haar zoon is.’

Verscheidene mensen die het filmpje kwetsend vonden voor ouders die hun kinderen echt kwijt zijn, hadden zich beklaagd over de spot, waarna de Reclame Code Comissie zich erover boog. ‘We hechten buitengewoon aan het oordeel van de commissie’, aldus een woordvoerster van Pearle tegen het ANP.

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in