Overslaan en naar de inhoud gaan

Jacqueline Smit: ‘Radio 538 maakt de radiobranche gezond voor de toekomst’

Het digitale verdienmodel is er nog niet, maar 538Groep is er klaar voor, zegt de ceo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een interview met Adformatie spreekt Jacqueline Smit onder meer over de digitale transitie die ook de radiobranche moet maken. ‘Het digitale gedrag is er wel, maar het verdienmodel nog niet. Dus je moet een overlevingsmechanisme creëren: als gezond bent aan de “spotkant” – en dat zijn we - dan kunnen we blijven investeren in digitaal. Zo zorgen we dat we klaar zijn als het “tipping point” er is. Wanneer dat is? Moeilijk te zeggen. Bij Microsoft heb ik geleerd dat de korte termijn wordt overschat en de lange termijn onderschat.’

Smit zegt dat 538Groep er wél klaar voor is, ook al is er nog geen verdienmodel. ‘Het gaat om doen, leren en optimaliseren. Niet oeverloos blijven praten aan de hand van strategische documenten. Wij hebben daar stappen ingezet en veel geleerd.’

Q-music
Verder vindt ze het knap dat Q-music de afgelopen jaren snel gegroeid is. ‘Ze zijn een geduchte concurrent in de doelgroep 20-34, waarbij zij meer een vrouwelijk profiel hebben en wij mannelijk. Overigens vind ik concurrentie het beste wat er is. Toen we bij Microsoft échte concurrentie kregen, vond ik dat juist prettig. Daar word je beter en scherper van, het helpt de hele industrie vooruit. We zijn, net als Q-music, bezig de radiobranche gezond te maken voor de toekomst. Maar het exploitatiemodel is ingewikkelder geworden, want je zit met hoge investeringen.’

Uit de laatste NLO-cijfers dat Radio 538 marktleider is in de doelgroep 20-49.

Het hele interview met Jacqueline Smit is te lezen in Adformatie die vrijdag uitkomt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in