Ikea en Hasselblad verheffen het volk met prijswinnende fotokunst voor thuis
De ingelijste afbeeldingen die verkrijgbaar zijn bij Ikea (de vuurtoren in de branding, de Brooklynbridge bij zonsondergang, New York, Parijs), worden niet per definitie gezien als een bewijs voor goede smaak. (Cabaretier Peter Pannekoek zei daar recent in het programma ‘Dit was het nieuws’ nog over: ‘De allergrootste afknapper is als je bij een meisje thuiskomt en die heeft dan dat Ikea-schilderij van Times Square of die Amsterdamse grachten met die rode fiets… dat vind ik zooo treurig.’ Zie uitzending hier, vanaf minuut 31:40 uur.) Voor velen is het gegeven van de enorme wereldwijde oplage van de Ikea-Eiffeltoren ook niet heel aantrekkelijk. Met de lancering van fotoserie op groot formaat ‘NORRHASSEL’ aanstaande augustus, komt het woonwarenhuis tegemoet aan de woonconsument met smaak (al blijft dat een twistpunt) én aan de behoefte naar kunst met een beperkte oplage. De serie van acht foto’s wordt namelijk als ‘limited collectie’ uitgebracht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid