Overslaan en naar de inhoud gaan

'I love...’-campagne mager effect op rijgedrag

Slechts 7 procent van de Nederlandse automobilisten heeft het verkeersgedrag gewijzigd naar aanleiding van de campagne ‘ I love…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat komt naar voren uit de zesde editie van ‘Het Nationale Automobilisten Onderzoek’ dat in de laatste twee maanden van 2005 werd uitgevoerd door YPCA (Your Personal Call Assistant) in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek. Voor dit representatieve onderzoek naar de Nederlandse automobilist hebben 1145 automobilisten via internet hun mening gegeven over diverse aspecten van het autorijden. De verkeersregels-campagne blijkt onder 60-plussers het meest effect te hebben gesorteerd: bijna 11 procent van die groep verklaart het rijgedrag naar aanleiding van de campagne te hebben aangepast. Verder geeft eenvijfde van de respondenten (21,2 procent) aan zich door de campagne bewuster te zijn van het eigen rijgedrag. Van de respondenten ziet 18,5 procent de campagne als een effectief middel om agressie in het verkeer aan te pakken. Jongeren (t/m 29 jaar) en ouderen (50-60+) zijn hier het meest positief over. (Adformatie Online)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in