'I love...’-campagne mager effect op rijgedrag


Dat komt naar voren uit de zesde editie van ‘Het Nationale Automobilisten Onderzoek’ dat in de laatste twee maanden van 2005 werd uitgevoerd door YPCA (Your Personal Call Assistant) in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek. Voor dit representatieve onderzoek naar de Nederlandse automobilist hebben 1145 automobilisten via internet hun mening gegeven over diverse aspecten van het autorijden. De verkeersregels-campagne blijkt onder 60-plussers het meest effect te hebben gesorteerd: bijna 11 procent van die groep verklaart het rijgedrag naar aanleiding van de campagne te hebben aangepast. Verder geeft eenvijfde van de respondenten (21,2 procent) aan zich door de campagne bewuster te zijn van het eigen rijgedrag. Van de respondenten ziet 18,5 procent de campagne als een effectief middel om agressie in het verkeer aan te pakken. Jongeren (t/m 29 jaar) en ouderen (50-60+) zijn hier het meest positief over. (Adformatie Online)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid