Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe kom je de recessie door?

Misschien zit er een recessie aan te komen. Managers moeten zich in elk geval aan een paar principes houden. Fortune zette er vier onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In wezen is het niet relevant of er officieel nu wel of geen recessie uitbreekt, zegt boardroomadviseur en managementgoeroe Ram Charan. Het enige wat telt, is welke impact de economische terugval heeft op je bedrijf. Veel hangt natuurlijk af van het specifieke bedrijf, maar het volgende is altijd van toepassing:

related partner content for mobile comes here
  • Blijf bouwen. Veel executives zullen de neiging hebben om te besparen. Dat is prima, maar bezuinig niet op productontwikkeling, innovatie en brandbuilding. Offer je toekomst niet op.
  • Communiceer intensief. Verzamel de informatie waar de klantenactie plaatsvindt en zorg ervoor dat die informatie snel bij uitvoerders terechtkomt. Dat moeten bedrijven op zich natuurlijk altijd al doen, maar bij economische tegenwind moet je de besluitvorming versnellen.
  • Evalueer je klanten. Wie zijn je risicovolle(re) klanten, de afnemers met weinig cash en de afnemers die in betalingsproblemen zouden kunnen komen? Moet je ze blijven leveren?
  • Bezuinig niet over de hele breedte. Bespaar alleen op de kosten waar dat zinnig is. Bezuinig doelgericht.

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in