
Als bedrijven doorgewinterde managers aan het hoofd stellen van belangrijke projecten, verwachten ze geen gemiste deadlines, budgetoverschrijdingen en mankementen. Toch gebeurt dat opmerkelijk vaak, blijkt uit onderzoek van Tarek Abdel-Hamid (Naval Postgraduate School, Monterey), Kishore Singupta en Luk Van Wassenhove (beiden Insead). Normaliter zien mensen hoe hun beslissingen uitpakken en daar leren ze van. Alles wijst erop dat dit leerproces in complexe omgevingen vaak instort , ook bij veteranen. Hoe komt dat?
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- Ten eerste doordat er een tijdgat gaapt tussen oorzaken en gevolgen, waardoor het moeilijk voor mensen is om nog de verbanden te zien.
- Ten tweede wordt de keten van beslissingen die het eindresultaat bepalen (bijvoorbeeld over de productiviteit van de teamleden, en daarmee over de teamgrootte, en daarmee over de uiteindelijke teamoutput) gebaseerd op inschattingen vooraf - die achteraf vaak niet blijken te kloppen.
- En tot slot houden managers tijdens projecten vaak ten onrechte vast aan hun oorspronkelijke doelen. De meeste projecten veranderen onderweg van reikwijdte, en je loopt vaak tegen onverwachte dingen aan. Dat maakt herziening van de oorspronkelijke targets (tijdpad, budget) nodig. Bron: Harvard Business Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee