Overslaan en naar de inhoud gaan

Homovriendelijke merken

Bravo, Apple, Showtime, HBO, Absolut en Levi’s zijn de homovriendelijkste merken in de Verenigde Staten. Wal-Mart, Dunkin’ Donuts,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enkele uitkomsten:

  • 68 procent van deze consumentengroep zegt dat ze eerder een product zal kopen van een merk dat bekend staat als homovriendelijk - een perceptie die grotendeels is gebaseerd op de marketingcommunicatie van dat merk, gevolgd door verhalen van vrienden en verhalen uit de media.
  • 71 procent van de respondenten heeft een positievere indruk van merken die hun communicatie aanpassen aan deze doelgroep. Zoals spijkerbroekenfabrikant Levi’s, die een tijdje terug een homokoppel liet optreden in een televisiecommercial.
  • Homo’s en lesbiennes zijn invloedrijke consumenten: ze blijken tweemaal zo vaak geraadpleegd te worden door vrienden over aankopen dan hetero’s (60 procent tegenover 34 procent). Bron: Marketingcharts
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in