
Het onderzoek is uitgevoerd door het Amerikaanse onderzoeksbureau Clark, Martire & Bartolomeo.
Enkele uitkomsten:
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- 68 procent van deze consumentengroep zegt dat ze eerder een product zal kopen van een merk dat bekend staat als homovriendelijk - een perceptie die grotendeels is gebaseerd op de marketingcommunicatie van dat merk, gevolgd door verhalen van vrienden en verhalen uit de media.
- 71 procent van de respondenten heeft een positievere indruk van merken die hun communicatie aanpassen aan deze doelgroep. Zoals spijkerbroekenfabrikant Levi’s, die een tijdje terug een homokoppel liet optreden in een televisiecommercial.
- Homo’s en lesbiennes zijn invloedrijke consumenten: ze blijken tweemaal zo vaak geraadpleegd te worden door vrienden over aankopen dan hetero’s (60 procent tegenover 34 procent). Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee