Grote omzetgroei Unilever


Maar de toename werd volledig tenietgedaan door nadelige wisselkoersen en het afstoten van onderdelen. De omzet bedroeg 9,5 miljard euro. De onderliggende groei, de omzet zonder effecten van overnames en wisselkoersen, was 5,7 procent
De omzet groeide volgens Unilever in vrijwel alle regio's en productgroepen. De hoogste groei, 11,8 procent, werd gerealiseerd in Azië/Afrika. Bij de producten sprong 'persoonlijke verzorging' in het oog met een omzetstijging van 8,4 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever haalde een nettowinst van 1,07 miljard euro in vergelijking met 1,05 miljard euro een jaar eerder. De bedrijfswinst kwam uit op 1,3 miljard euro tegen 1,4 miljard euro.
Bestuursvoorzitter Patrick Cescau is tevreden met de cijfers, maar hij houdt rekening met een “forse tegenwind” door de stijgende kosten van agrarische grondstofkosten, zoals thee, soja en maïs. Die zouden kunnen leiden tot aanvullende prijsverhogingen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid