Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote omzetgroei Unilever

Unilever heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de hoogste onderliggende omzetgroei gerealiseerd in jaren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar de toename werd volledig tenietgedaan door nadelige wisselkoersen en het afstoten van onderdelen. De omzet bedroeg 9,5 miljard euro. De onderliggende groei, de omzet zonder effecten van overnames en wisselkoersen, was 5,7 procent

related partner content for mobile comes here

De omzet groeide volgens Unilever in vrijwel alle regio's en productgroepen. De hoogste groei, 11,8 procent, werd gerealiseerd in Azië/Afrika. Bij de producten sprong 'persoonlijke verzorging' in het oog met een omzetstijging van 8,4 procent.

Unilever haalde een nettowinst van 1,07 miljard euro in vergelijking met 1,05 miljard euro een jaar eerder. De bedrijfswinst kwam uit op 1,3 miljard euro tegen 1,4 miljard euro.

Bestuursvoorzitter Patrick Cescau is tevreden met de cijfers, maar hij houdt rekening met een “forse tegenwind” door de stijgende kosten van agrarische grondstofkosten, zoals thee, soja en maïs. Die zouden kunnen leiden tot aanvullende prijsverhogingen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in