Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed laatste kwartaal voor Ahold

Ahold heeft in het vierde kwartaal van 2011 de winst stevig zien stijgen. Zowel in de VS, waar Ahold het grootste deel van de omzet haalt,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen de activiteiten in centraal-Europa bleven achter. Het bedrijfsresultaat over het vierde kwartaal kwam uit op 328 miljoen euro, een toename van ruim 11 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2010. Dat is iets lager dan analisten hadden verwacht. Netto hield Ahold 270 miljoen euro over, een stijging van ruim 75 procent en hoger dan de verwachting van marktvorsers.

related partner content for mobile comes here

Ahold maakte al begin dit jaar de omzetcijfers bekend. Over het vierde kwartaal kwam de omzet uit op 7,29 miljard euro, 4,5 procent hoger dan in 2010. Over heel 2011 was de omzet 30,27 miljard euro, terwijl de nettowinst op ruim 1 miljard euro uitkwam, een stijging met 19 procent.

Topman Dick Boer sprak van solide prestaties, maar liet weten dat ook 2012 naar verwachting een lastig jaar zal worden voor de levensmiddelensector. 'De consument laat zich leiden door de prijs en de concurrentie blijft hevig.'

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in