'Retailers benutten internet onvoldoende'
Dat concludeert adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC) in een maandag gepubliceerd internationaal onderzoek genaamd 'Customers take control'. Consumenten wisselen volgens de onderzoekers in de verschillende fases van het verkoopproces van verkoopkanaal. Maar veel winkelketens zien hun online- en offlinewinkels nog als twee op zichzelf staande operaties en hebben weinig zicht op de voorkeuren van consumenten.
Volgens PwC zullen slimme winkeliers de fysieke winkels in de toekomst steeds meer inzetten als een verlengstuk van online, bijvoorbeeld in de vorm van een showroom, waar via internet bestelde artikelen afgehaald of geruild kunnen worden. 'Dit betekent dat ze minder voorraad nodig hebben, waardoor ze efficiënter en winstgevender kunnen zijn', zegt Dennis van Ameijden van de Retail & Consumer groep bij PwC.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNederlanders winkelen relatief veel online. In Nederland ligt het percentage consumenten dat weleens via internet iets koopt op 56 procent, ten opzichte van een gemiddelde van 40 procent voor West-Europa, zo blijkt uit het PwC-onderzoek. De verwachting is dat in 2015 70 procent van de Nederlanders aankopen zal doen via internet.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid