Overslaan en naar de inhoud gaan

Games stimuleren traffic op site

Marketeers hebben de aantrekkelijkheid van internetgames ontdekt. Wie ‘traffic’ wil genereren op zijn website, doet er goed aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mercedes Benz wilde 30.000 regelmatige gebruikers voor zijn nieuwe portal winnen, liefst jonge bezoekers, om zo de interesse voor het merk te vergroten. Met banners, e-mailnieuwsbrieven en bijdragen in webcatalogi werd het spel Wunschwald bekend gemaakt. Bij dit spel konden bezoekers hun droom gestalte geven in de vorm van een boom op een eilandje. Andere bezoekers konden het boompje begieten met water als zij de droom sympathiek of nastrevenswaardig vonden. De boom die het vaakst begoten werd, viel in de prijzen: een Mercedes A-klasse. Het spel was een groot succes: de portal werd door 50.000 gebruikers bezocht. Uit gebruikersdata bleek dat de bezoekers een waardevolle doelgroep voor Mercedes vertegenwoordigen: hoofdzakelijk mannelijk, gemiddeld 36 jaar. Mercedes borduurt voort op dit succes door binnenkort een nieuw spel te introduceren: become a MiB-agent’, waar de spelers aliens ervan moeten weerhouden om de brandstoftechnologie van Mercedes te stelen. Voor de ontwikkeling van de graphics wordt samengewerkt met Columbia Tristar.

related partner content for mobile comes here

Wie overweegt om spelletjes te gebruiken om bezoekers naar de website te lokken, moet eenvoudige en originele spellen inzetten. Belangrijk is ook dat er gratis gespeeld kan worden en dat er aantrekkelijke prijzen te winnen zijn. Wie goede ideeën ontbeert, kan een kijkje nemen op .

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in