Games stimuleren traffic op site


Mercedes Benz wilde 30.000 regelmatige gebruikers voor zijn nieuwe portal winnen, liefst jonge bezoekers, om zo de interesse voor het merk te vergroten. Met banners, e-mailnieuwsbrieven en bijdragen in webcatalogi werd het spel Wunschwald bekend gemaakt. Bij dit spel konden bezoekers hun droom gestalte geven in de vorm van een boom op een eilandje. Andere bezoekers konden het boompje begieten met water als zij de droom sympathiek of nastrevenswaardig vonden. De boom die het vaakst begoten werd, viel in de prijzen: een Mercedes A-klasse. Het spel was een groot succes: de portal werd door 50.000 gebruikers bezocht. Uit gebruikersdata bleek dat de bezoekers een waardevolle doelgroep voor Mercedes vertegenwoordigen: hoofdzakelijk mannelijk, gemiddeld 36 jaar. Mercedes borduurt voort op dit succes door binnenkort een nieuw spel te introduceren: become a MiB-agent’, waar de spelers aliens ervan moeten weerhouden om de brandstoftechnologie van Mercedes te stelen. Voor de ontwikkeling van de graphics wordt samengewerkt met Columbia Tristar.
Wie overweegt om spelletjes te gebruiken om bezoekers naar de website te lokken, moet eenvoudige en originele spellen inzetten. Belangrijk is ook dat er gratis gespeeld kan worden en dat er aantrekkelijke prijzen te winnen zijn. Wie goede ideeën ontbeert, kan een kijkje nemen op www.game2rent.de.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid