Overslaan en naar de inhoud gaan

F1-held Ayrton Senna spreekt Braziliaanse atleten moed in

'The Heart of Brazil' brengt racelegende weer tot leven.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In dit belangrijke jaar voor de Braziliaanse sportwereld, lanceert het Ayrton Senna-instituut de campagne ‘The Heart of Brazil’, waarin de in 1994 overleden drievoudige wereldkampioen in de Formule 1 alle atleten via augmented reality toespreekt. Senna is een van de grootste Braziliaanse idolen in de sportwereld en voor veel generaties hét symbool van doorzettingsvermogen en motivatie.

related partner content for mobile comes here

De geanimeerde film is gekoppeld aan een armband en met behulp van een smartphone te bekijken. De animatie portretteert Senna tijdens de race van Sao Paulo in 1991, waarin hij ondanks technische problemen en stuiptrekkingen van de auto op de eerste plaats eindigde. Het zou zijn meest memorabele overwinning worden.

Aan de film is vijf maanden lang door vijftien man gewerkt. Rode draad was volgens producer Gustavo Karam &;het illustreren van de emoties van een idool, op weg naar overwinning&;. Om de film een realistisch gevoel te geven, is er gekozen voor een traditionele aanpak, waarin elk frame met de hand werd getekend.

Het Instituto Ayrton Senna, dat de campagne ontwikkelde samen met en regisseurscollectief Le Cube, werd zes maanden na het overlijden van Senna opgericht en heeft als doel het vergroten van de ontwikkelings- en onderwijskansen van de Braziliaanse jeugd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in