Overslaan en naar de inhoud gaan

Externe commissie toetst KRO-beleid

De KRO gaat een externe commissie benoemen die gaat kijken of het beleid van de omroep wel 'transparant' is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commissie onderzoekt onder meer het integriteitsbeleid van de KRO. Aanleiding voor het instellen van de commissie is een onderzoek van NRC Handelsblad waaruit zaterdag bleek dat familieleden en vrienden van omroepdirecteuren werkopdrachten ontvangen via hun contacten. De KRO-directie werd daarbij expliciet genoemd en diezelfde directie heeft nu tot het instellen van de commissie besloten.

related partner content for mobile comes here

Als gevolg van het NRC-onderzoek bepleitte het Commissariaat voor de Media het invoeren van een omroepbrede gedragscode. ‘De mediawet moet worden aangescherpt zodat integriteitschendingen bij publieke omroepen kunnen worden tegengegaan', zo liet een woordvoerder van het commissariaat eerder weten. Ook mediastaatssecretaris Van der Laan voelt wel wat voor zo'n code.

Wie in de KRO-commissie gaan zitten is nog niet bekend. Evenmin is al duidelijk wanneer de commissie moet rapporteren (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in